OBCHODNÉ PODMIENKY QUATRO

OBCHODNÉ PODMIENKY QUATRO
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

  1. O TOMTO DOKUMENTE
    Tento dokument predstavuje Všeobecné Obchodné podmienky pre Quatro
    (ďalej len „Obchodné podmienky“), ktoré upravujú vzťahy medzi
    Bankou a Klientom v súvislosti s rokovaním o uzatvorení, uzatvorením
    alebo uplatňovaním práv a plnením povinností vyplývajúcich zo zmluvy
    o viazanom spotrebiteľskom úvere uzatvorenej v súlade so Zákonom
    o spotrebiteľských úveroch, na základe ktorej sa Banka zaväzuje poskytnúť
    Klientovi viazaný spotrebiteľský úver s produktovým označením
    Quatro. Tieto Obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť
    Zmluvy, pokiaľ sa na ne Zmluva odvoláva. V prípade nesúladu medzi
    ustanoveniami príslušnej Zmluvy a týmito Obchodnými podmienkami
    majú prednosť ustanovenia Zmluvy. Jednotlivé ustanovenia týchto Obchodných
    podmienok sú záväzné pre Banku, ako aj pre Klienta.
  2. DEFINÍCIE
    Pojmy použité v týchto Obchodných podmienkach majú rovnaký význam
    ako pojmy použité v Zmluve. Vo vzájomných vzťahoch medzi
    Bankou a Klientom na účely týchto Obchodných podmienok, prípadne
    Zmluvy, ak v Zmluve nie je uvedené inak, majú nižšie uvedené pojmy
    tento význam:
    Akontácia: znamená časť Kúpnej ceny Tovaru alebo Služby zaplatenú
    Klientom ako kupujúcim Sprostredkovateľovi v zmysle Kúpnej zmluvy.
    Amortizačná tabuľka: tabuľka obsahujúca splátky a lehoty na ich zaplatenie
    vrátane rozpisu každej splátky s uvedením amortizácie istiny,
    úrokov vypočítaných na základe úrokovej sadzby Úveru a poistného.
    Banka: znamená Všeobecná úverová banka, a. s., IČO: 31 320 155 so
    sídlom Mlynské Nivy 1, 829 90 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri
    Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č. 341/B.
    Celková čiastka: znamená celkovú čiastku, ktorú musí Klient uhradiť
    Banke, t. j. súčet všetkých Splátok dohodnutých medzi Klientom a Bankou
    v Zmluve.
    Celkové náklady spotrebiteľa: znamenajú výšku celkových nákladov
    Klienta ako spotrebiteľa spojených s ponúkaným Úverom.
    Celková výška a mena viazaného spotrebiteľského úveru (ďalej
    len „Úver“): znamená celkovú výšku viazaného spotrebiteľského úveru
    v čiastke poskytnutej Klientovi zo strany Banky.
    Doplatok kúpnej ceny: znamená sumu, ktorú poskytne Banka Klientovi
    na splnenie záväzku Klienta z Kúpnej zmluvy, zníženú o uhradenú
    Akontáciu. V prípade, ak Klient neuhradí Sprostredkovateľovi Akontáciu,
    Doplatok kúpnej ceny sa rovná Kúpnej cene.
    Fixná ročná úroková sadzba: znamená úrokovú sadzbu určenú
    percentuálnou sadzbou za rok (per annum, v skratke p. a.) uvedenú
    v Zmluve, ktorá sa počas trvania zmluvného vzťahu nemení.
    Klient: fyzická osoba, ktorej Banka ponúka alebo poskytuje na základe
    Zmluvy Úver na iný účel ako výkon zamestnania, povolania alebo
    podnikania.
    Kúpna cena: znamená kúpnu cenu Tovaru alebo Služby.
    Kúpna zmluva: kúpna zmluva uzatvorená medzi Klientom a Sprostredkovateľom,
    predmetom ktorej je kúpa Tovaru alebo Služby.
    Mimoriadna splátka: čiastočné splatenie Úveru pred lehotou jeho
    splatnosti.
    Občiansky zákonník: znamená zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších
    predpisov.
    Obchodné miesto: znamená prevádzkové priestory Banky, v ktorých
    spravidla dochádza k vykonávaniu bankových obchodov (vznik, zmena
    alebo zánik záväzkových vzťahov medzi Bankou a Klientom).
    Obchodné miesto Sprostredkovateľa: znamená prevádzkový priestor
    Sprostredkovateľa, v ktorom poskytuje svojim zákazníkom Tovar alebo
    Služby na účel ich predaja.
    Pracovný deň: znamená deň, ktorý nie je dňom pracovného pokoja
    podľa zákona č. 241/1993 Z. z. o štátnych sviatkoch, dňom pracovného
    pokoja a pamätným dňom v znení neskorších predpisov a podľa
    zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov.
    Predzmluvný formulár: znamená formulár s názvom Štandardné
    európske informácie o spotrebiteľskom úvere (Quatro), resp. o spotrebiteľskom
    úvere týkajúce sa konverzie dlhu, ktorý poskytuje Banka
    Klientovi pred uzatvorením Zmluvy a ktorý obsahuje základné informácie
    a údaje týkajúce sa ponúkaného Úveru.
    Reklamačný poriadok: upravuje vzájomné právne vzťahy medzi Bankou
    a Klientom v súvislosti s uplatnením reklamácií Klienta, najmä spôsob
    ich predloženia, ich náležitosti, lehoty a spôsob ich vybavovania.
    Reklamačný poriadok je Klientom k dispozícii na všetkých Obchodných
    miestach Banky prístupných verejnosti. Nachádza sa na Webovom
    sídle Banky.
    2
    Ročná percentuálna miera nákladov (ďalej len „RPMN“): znamená
    celkové náklady Klienta spojené s poskytnutím Úveru, vyjadrené ako
    ročné percento z celkovej výšky Úveru podľa Zákona o spotrebiteľských
    úveroch.
    Služba Nonstop banking: služby elektronického bankovníctva poskytované
    Klientovi na základe zmluvy o využívaní služieb Nonstop banking
    za podmienok a v súlade s VOP VÚB, a. s. pre depozitné produkty.
    Služba: znamená služba, ktorá na základe Kúpnej zmluvy medzi Klientom
    ako kupujúcim a Sprostredkovateľom ako predávajúcim bola dodaná
    Sprostredkovateľom a prevzatá Klientom.
    Splátka: pravidelná splátka Úveru, dohodnutá medzi Klientom a Bankou
    v Zmluve, ktorej časť tvorí splátka istiny Úveru a zvyšnú časť tvorí
    splátka úrokov Úveru, resp. poistného, ak je Úver poistený.
    Splátkový kalendár: znamená rozpis jednotlivých Splátok s určením
    termínu a výšky.
    Sprostredkovateľ: znamená fyzickú alebo právnickú osobu, ktorá
    na základe zmluvy s Bankou vyvíja činnosť smerujúcu k uzatvoreniu
    Zmluvy alebo ktorá môže uzatvoriť Zmluvu za Banku a v jej mene. Pri
    viazaných spotrebiteľských úveroch určených na financovanie Tovaru
    alebo Služby Klientom je Sprostredkovateľ zároveň vo vzťahu ku Klientovi
    predávajúcim.
    Tovar: znamená výrobok, ktorý na základe Kúpnej zmluvy medzi Klientom
    ako kupujúcim a Sprostredkovateľom ako predávajúcim bol odovzdaný
    Sprostredkovateľom a prevzatý Klientom.
    Trvanlivé médium: znamená každý prostriedok, ktorý umožňuje uloženie
    informácií spôsobom prístupným na používanie v budúcnosti
    na časové obdobie zodpovedajúce účelom informácií a ktorý umožňuje
    verné reprodukovanie uložených informácií bez ich zmeny.
    Úver: peňažné prostriedky, ktoré Banka poskytuje Klientovi ako dlžníkovi
    ako úver v súlade so Zákonom o spotrebiteľských úveroch na základe
    Zmluvy a ktoré sa Klient zaviazal vrátiť Banke spolu s Príslušenstvom
    podľa podmienok dojednaných v Zmluve.
    VÚB Online Banking: služby elektronického bankovníctva poskytované
    Klientovi na základe zmluvy o využívaní služieb VÚB online banking
    za podmienok a v súlade s VOP VÚB, a.s. pre depozitné produkty.
    Webové sídlo: znamená internetová stránka Banky dostupná na www.
    vub.sk alebo www.quatro.sk.
    Zákon o bankách: znamená zákon č. 483/2001 Z. z. o bankách v znení
    neskorších právnych predpisov.
    Zákon o finančných službách na diaľku: znamená zákon č. 266/2005
    Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri finančných službách na diaľku a o zmene
    v doplnení niektorých zákonov.
    Zákon o spotrebiteľských úveroch: znamená zákon č. 129/2010 Z.
    z. o spotrebiteľských úveroch a o iných úveroch a pôžičkách pre spotrebiteľov
    a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
    Zmluva: znamená písomnú zmluvu o viazanom spotrebiteľskom úvere
    uzatvorenú medzi Klientom a Bankou na dobu určitú v zmysle Zákona
    o spotrebiteľských úveroch, predmetom ktorej je poskytnutie Úveru zo
    strany Banky na financovanie Kúpnej zmluvy a záväzok Klienta vrátiť
    poskytnutý Úver spolu s príslušenstvom za podmienok dojednaných
    v Zmluve.
    Zverejnenie: znamená sprístupnenie dokumentu alebo informácie
    na Obchodnom mieste, Obchodnom mieste Sprostredkovateľa, Webovom
    sídle, prostredníctvom Služby Nonstop banking a VÚB Online banking
    alebo iným vhodným spôsobom, ktorý Klientovi umožní oboznámiť
    sa s ním. Zverejnenie nadobudne účinky jeho sprístupnením.
  3. PODMIENKY POSKYTNUTIA A ČERPANIA ÚVERU
    3.1. Banka poskytuje Klientovi Úver na základe jeho žiadosti a po posúdení
    jeho schopnosti splácať Úver v súlade a za podmienok určených
    Zákonom o spotrebiteľských úveroch. Pred poskytnutím
    Úveru sa Banka zaväzuje Klientovi poskytnúť informácie o Úvere
    a jeho podmienkach v podobe predloženia Predzmluvného formuláru.
    3.2. Klient podpísaním Zmluvy žiada Banku, aby ňou poskytovaný
    Úver v časti Kúpna cena a v prípade, ak Klient uhradí Sprostredkovateľovi
    Akontáciu, tak v časti Doplatok kúpnej ceny, poukázala
    na účet Sprostredkovateľa.
    3.3. Banka sa Zmluvou zaväzuje zaplatiť za Klienta Kúpnu cenu/Doplatok
    kúpnej ceny za Tovar alebo Službu priamo Sprostredkovateľovi.
    V prípade, ak Klient uhradí Sprostredkovateľovi Akontáciu,
    Banka sa zaväzuje zaplatiť za Klienta Sprostredkovateľovi Doplatok
    kúpnej ceny.
    3.4. Banka sa zaväzuje poskytnúť Úver po dodaní Tovaru alebo Služby
    zo strany Sprostredkovateľa vo výške uvedenej na daňovom doklade
    vystavenom Sprostredkovateľom.
    3.5. Ak sa Klient rozhodne zaplatiť Akontáciu, zaplatí Akontáciu priamo
    Sprostredkovateľovi pri nákupe Tovaru alebo Služby.
    3.6. Klient si dohodne priamo so Sprostredkovateľom spôsob, miesto
    a čas odovzdania a prevzatia Tovaru alebo dodania Služby.
  4. ZÁKLADNÉ PRÁVA A POVINNOSTI
    4.1. Banka poskytuje Klientovi Úver na základe uzatvorenej písomnej
    Zmluvy, pričom poskytnutie Úveru je Banka oprávnená viazať:
    a) na splnenie podmienok s Klientom dohodnutými v Zmluve
    a/alebo;
    b) na účel dohodnutý s Klientom v Zmluve.
    4.2. Klient je povinný poskytnutý Úver splácať riadne a včas v podobe
    pravidelných Splátok,spôsobom a za podmienok dohodnutých
    v Zmluve.
    4.3. Banka má právo preveriť pravosť a obsah dokladov predložených
    Klientom v súvislosti s poskytnutím Úveru.
    4.4. Banka sa zaväzuje poskytnúť Klientovi na jeho požiadanie výpis
    z účtu vo forme Amortizačnej tabuľky bezplatne, kedykoľvek počas
    celej doby trvania Zmluvy.
  5. PODMIENKY SPLÁCANIA ÚVERU
    5.1. Klient je povinný splácať poskytnutý Úver riadne a včas, a to
    v pravidelných mesačných Splátkach v sume a termínoch uvedených
    v Zmluve.
    5.2. Prvá Splátka je splatná nasledujúci mesiac po čerpaní Úveru, pokiaľ
    nie je dohodnuté inak.
    5.3. Splátka sa považuje za splatenú okamihom pripísania finančných
    prostriedkov v predpísanej výške Splátky na účet Banky. V prípade,
    ak deň splatnosti Splátky pripadne na sobotu, nedeľu alebo
    sviatok, tak splatnosť Splátky sa posúva na najbližší pracovný
    deň.
    5.4. Voľba spôsobu splácania Úveru je na Klientovi a je uvedená
    v Zmluve. Klient je oprávnený splácať Úver inkasom z Bežného
    účtu alebo iným bezhotovostným alebo hotovostným spôsobom
    3
    v rovnakej mene, ako je mena poskytnutého Úveru. V prípade
    splácania Úveru SEPA inkasom z účtu vedeného v Banke, Banka
    realizuje SEPA inkaso na ťarchu účtu Klienta v deň splatnosti
    splátky alebo v nasledujúci pracovný deň, ak deň splatnosti splátky
    pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok. V prípade splácania
    Úveru SEPA inkasom z účtu vedeného v inej banke je potrebné,
    aby Klient Banke udelil Mandát na inkaso v SEPA a splnil ďalšie
    podmienky stanovené bankou, ktorá vedie účet. V prípade zmeny
    údajov uvedených v Mandáte na inkaso v SEPA (najmä z dôvodu
    zmeny účtu na inkasovanie, zmeny obchodného mena Banky,
    zmeny referencie mandátu, zmeny identifikátora Banky ako príjemcu
    inkasa) je potrebné, aby Klient Banke udelil nový Mandát
    na inkaso v SEPA. V prípade splácania Úveru inkasným spôsobom
    (pri splácaní z účtu vedeného v inej banke na základe udeleného
    Mandátu na inkaso v SEPA v prospech Banky) Banka zabezpečí
    účtovanie odplaty za poskytnutie Úveru, skutočných nákladov
    za odoslanie upomienok, prípadne ďalších poplatkov súvisiacich
    s príslušným Úverom v zmysle Zmluvy, resp. platného Cenníka
    v čase účtovania.
    5.5. Klient má právo počas trvania Zmluvy písomne požiadať Banku
    o schválenie povolenia odkladu Splátok na určité obdobie, s uvedením
    dôvodu. V prípade, ak Banka vyhovie žiadosti o povolenie
    odkladu splátok, Úver je naďalej úročený Úrokovou sadzbou dojednanou
    v Zmluve, pričom nezaplatené úroky a poistné naakumulované
    za obdobie povoleného odkladu splátok budú splatné
    ako prvé v poradí po uplynutí plánovaného odkladu splátok. Prvá
    splátka po skončení povoleného odkladu splátok bude splatná až
    po splatení naakumulovaných úrokov a poistného počas povoleného
    odkladu splátok.
    5.6. Poskytnutie Úveru Bankou na základe Zmluvy je oslobodené
    od DPH v zmysle § 39 zákona č. 222/2004 Z.z. o dani z pridanej
    hodnoty v znení neskorších predpisov.
    5.7. Banka je povinná vykonávať zrážky daní v prípadoch určených
    príslušnými právnymi predpismi. Na tento účel Klient poskytuje
    Banke informáciu o svojej daňovej rezidencii (neobmedzená daňová
    povinnosť z celosvetových príjmov). Ak je Klient daňovým
    rezidentom aj iného štátu ako Slovenská republika a vzťahuje sa
    na neho režim podľa zmluvy o zamedzení dvojitého zdanenia,
    Banka je oprávnená vyžadovať predloženie vierohodného dokladu
    preukazujúceho túto skutočnosť (napr. potvrdenie o daňovej
    rezidencii). Akúkoľvek zmenu daňovej rezidencie je Klient povinný
    bezodkladne oznámiť a predložiť Banke vierohodné doklady
    preukazujúce túto zmenu. Pre účely plnenia povinností Banky
    v súvislosti s dodržiavaním právnych predpisov v oblasti daní
    a na zabezpečenie výmeny daňových informácií vyplývajúcich
    najmä zo zákona č. 359/2015 Z.z. o automatickej výmene informácií
    o finančných účtoch na účely správy daní a o zmene
    a doplnení niektorých zákonov (FATCA/CRS), z akejkoľvek medzinárodnej
    (medzivládnej) dohody medzi Slovenskom a Spojenými
    štátmi americkými v súvislosti s vyššie uvedeným zákonom, alebo
    akejkoľvek medzinárodnej dohody v súvislosti s vyššie uvedeným
    zákonom, príp. inými predpismi v oblasti daní, je Klient
    povinný, bezodkladne poskytnúť informácie, týkajúce sa jeho
    daňovej rezidencie ako aj informáciu o pridelenom DIČ (daňovom
    identifikačnom čísle) v tejto krajine a predložiť Banke doklady
    preukazujúce túto skutočnosť (napr. potvrdenie o daňovej rezidencii)
    najneskôr do 30 dní odo dňa schválenia žiadosti o úver.
    Banka neposkytuje služby daňového poradenstva. Banka nezodpovedá
    za daňový obsah transakcií, ktoré Klient vykoná pri využívaní
    bankových produktov a služieb.
    5.8. Na účely predloženia dokladu preukazujúceho skutočnosti podľa
    bodu 5.7 týchto Obchodných podmienok sa neuplatnia ustanovenia
    bodu 10.1. týchto Obchodných podmienok, Banka akceptuje
    predloženie dokladu aj v inom ako slovenskom jazyku, a to predloženie
    dokladu v listinnej podobe na ktoromkoľvek Obchodnom
    mieste Banky alebo doručením dokladu prostredníctvom Služieb
    Nonstop banking a/alebo VÚB Online Banking (napr. scanu dokladu).
    5.9. Uplatnenie reklamácie Tovaru a/alebo Služby a reklamačné konanie
    nemá vplyv na povinnosť Klienta splácať Úver dohodnutými
    Splátkami.
  6. UZATVÁRANIE ZMLÚV ELEKTRONICKÝMI PROSTRIEDKAMI
    Nasledujúce pojmy majú na účely tohto článku, ak nie je medzi Bankou
    a Klientom v Zmluve vyslovene dohodnuté inak, nasledovný význam:
    Autentifikácia: proces overenia totožnosti Klienta pri prihlásení
    do Služieb Nonstop banking a/alebo VÚB Online Banking na základe
    použitia vybraných Bezpečnostných prvkov.
    Autorizácia: súhlas s uzatvorením Zmluvy vrátane jej prípadných dodatkov.
    Bezpečnostný prvok: nástroj jedinečne pridelený Klientovi, používaný
    na Autentifikáciu a Autorizáciu pri využívaní Služieb Nonstop banking
    a/alebo VÚB Online Banking. Bezpečnostné prvky Nonstop banking sú
    PIN, biometrické údaje (napr. odtlačok prsta, rozpoznanie tváre), Identifikačné
    číslo (ID), autorizačný SMS kód, jednorazový autorizačný kód
    generovaný prostredníctvom mobilného tokenu, VIAMO PIN, mobilný
    PIN a heslo. Bezpečnostné prvky VÚB Online Banking sú mobilný PIN,
    SMS kód, Digitálny kód a biometrické údaje (napr. odtlačok prsta, rozpoznanie
    tváre).
    Úradný autentifikátor: znamená občiansky preukaz s elektronickým
    čipom, vydaný príslušným slovenským orgánom) a bezpečnostný
    osobný kód, ktoré sa používajú na identifikáciu Klienta pri prihlásení sa
    do služieb Nonstop banking a/alebo VÚB Online Banking.
    6.1. Banka poskytuje Úver aj prostredníctvom elektronických prostriedkov
    vrátane Prostriedkov diaľkovej komunikácie (ďalej len
    „Prostriedok“). K poskytnutiu Úveru prostredníctvom Prostriedku
    dochádza za predpokladu, že Klientovi je zo strany Banky poskytovaná
    Služba Nonstop banking a/alebo VÚB Online banking
    a Klient s takýmto poskytnutím Úveru vysloví súhlas. Predmetom
    tohto článku je dohoda medzi Klientom a Bankou týkajúca sa
    spôsobu uzatvárania Zmluvy vrátane prípadných dodatkov k nej
    prostredníctvom Prostriedkov, spôsob identifikácie Klienta a spôsob
    vyjadrenia súhlasu Klienta s uzatvorením Zmluvy buď vyslovením
    súhlasu alebo použitím Bezpečnostného prvku, vykonaním
    podpisu na elektronickom zariadení alebo inými elektronickými
    prostriedkami (ďalej spoločne len „elektronický podpis“).
    6.2. Postup uzatvorenia Zmluvy/zmeny Zmluvy prostredníctvom Prostriedkov:
  • Autentifikácia Klienta stanovenými Bezpečnostnými prvkami,
    Úradným autentifikátorom
  • Vykonanie informačných povinností voči Klientovi pred
    uzatvorením Zmluvy potrebných na jej uzatvorenie (predloženie
    návrhu Zmluvy, Predzmluvného formuláru a prípadných
    iných dokumentov)
  • Oboznámenie sa s obsahom Zmluvy/zmeny Zmluvy
    a prípadných súvisiacich dokumentov
  • v závislosti od zvoleného Prostriedku, umožnenie zistenia
    a opráv chýb a uloženie vyhotoveného znenia Predzmluvného
    formuláru, Zmluvy, Obchodných podmienok,
    prípadne iných dokumentov
    4
  • Autorizácia Zmluvy zo strany Banky
  • Autorizácia Zmluvy zo strany Klienta, v závislosti od zvoleného
    Prostriedku, určeným elektronickým podpisom
    alebo vyslovením súhlasu
  • Uloženie vyhotovenia Zmluvy/zmeny Zmluvy, Obchodných
    podmienok, Predzmluvného formuláru a prípadných
    iných dokumentov (počas trvania Zmluvy budú príslušné
    dokumenty uložené a dostupné Klientovi )
  • Informovanie o možnostiach a dôsledkoch odstúpenia
    od Zmluvy v prípade, ak to umožňujú osobitné predpisy.
    6.3. Klient súhlasí, že Zmluvu uzatvorenú Prostriedkami prostredníctvom
    Služieb Nonstop banking alebo VÚB Online banking,
    Úradného autentifikátora alebo vybraného Obchodného miesta
    Sprostredkovateľa bude Banka vzájomne považovať za uzatvorenú
    po splnení náležitostí stanovených právnymi predpismi. Klient
    vyhlasuje a potvrdzuje, že:
    a) so spôsobom uzatvárania, zmeny a zániku Zmluvy podľa
    tohto článku a s potvrdzovaním ich vzniku, prípadných
    zmien alebo zániku Klient súhlasí a považuje ich za platné
    a účinné v zmysle príslušných právnych predpisov,
    b) identifikáciu považuje na účely uzatvárania Zmluvy Prostriedkami
    podľa týchto Obchodných podmienok za dostatočnú,
    jedinečnú a úplnú,
    c) zrušením Služieb Nonstop banking a/alebo VÚB Online Banking
    alebo dohody o spôsobe uzatvárania Zmluvy pomocou
    Prostriedkov podľa tohto článku zo strany Banky a Klienta
    nebude dotknutá platnosť ani účinnosť záväzkových vzťahov,
    ktoré už takýmto spôsobom platne vznikli.
    6.4. Banka od klienta nikdy nežiada zaslanie Bezpečnostných prvkov
    a/alebo Úradného autentifikátora, alebo osobných údajov,
    alebo iných údajov, ktoré sú predmetom bankového tajomstva,
    prostredníctvom SMS správy, sociálnych sietí, e-mailu alebo
    iných obdobných komunikačných prostriedkov. Klient je povinný
    Banku bezodkladne informovať o všetkých pokusoch o získanie
    Bezpečnostných prvkov, Úradného autentifikátora a údajov podľa
    predchádzajúcej vety. Podozrenie zo zneužitia, straty, odcudzenia
    alebo neautorizovaného použitia Úradného autentifikátora je
    Klient povinný bezodkladne oznámiť príslušnému orgánu a požiadať
    Banku o zablokovanie Bezpečnostných prvkov. Vzhľadom
    na skutočnosť, že k vyzradeniu/odcudzeniu Bezpečnostných
    prvkov a/alebo Úradného autentifikátora môže dôjsť v príčinnej
    súvislosti so spáchaním trestného činu alebo toto konanie môže
    mať za následok vznik škody alebo bezdôvodného obohatenia,
    Klient je povinný bezodkladne Banku informovať o tom, že zistil
    vykonanie úkonov prostredníctvom Bezpečnostných prvkov, ktoré
    majú za následok Autorizáciu Zmluvy, uskutočnenú neoprávnenou
    osobou v dôsledku takéhoto konania. V takýchto prípadoch
    je Klient povinný Banke poskytnúť maximálnu možnú súčinnosť
    pri zisťovaní príčin a následkov vyššie uvedeného konania. Ak
    Banke v dôsledku takéhoto konania vznikne škoda v zmysle tohto
    bodu Obchodných podmienok, Banka je oprávnená si vzniknutú
    škodu uplatniť od Klienta, ktorý nepostupoval v súlade s týmto
    bodom Obchodných podmienok.
  1. ZÁNIK ZMLUVY, PRÁVO KLIENTA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY,
    MIMORIADNA SPLÁTKA A SPLATENIE ÚVERU PRED LEHOTOU
    SPLATNOSTI
    7.1. Zmluva zaniká úplným, riadnym a včasným splnením všetkých
    povinností Klienta vo vzťahu k Banke dojednaných v Zmluve.
    7.2. Klient je oprávnený odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu
    do 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia Zmluvy alebo odo
    dňa, keď sú Klientovi doručené zmluvné podmienky podľa Zákona
    o spotrebiteľských úveroch, ak tento deň nasleduje po dni
    uzavretia Zmluvy. Oznámenie o odstúpení od Zmluvy je Klient
    povinný zaslať Banke písomne alebo na inom trvanlivom médiu
    dostupnom Banke. Lehota na odstúpenie od Zmluvy sa považuje
    za dodržanú, ak oznámenie o odstúpení od Zmluvy bolo zaslané
    najneskôr v posledný deň vyššie uvedenej lehoty. Ak Klient odstúpi
    od Zmluvy, je povinný zaplatiť Banke istinu a úrok z tejto istiny
    odo dňa, keď sa Úver začal čerpať, až do dňa splatenia istiny,
    a to bezodkladne a najneskôr do 30 kalendárnych dní po odoslaní
    oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Úrok sa vypočíta na základe
    dohodnutej úrokovej sadzby.
    7.3. Ak došlo zo strany Klienta k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy uzatvorenej
    so Sprostredkovateľom, dochádza súčasne aj k zániku
    Zmluvy medzi Klientom a Bankou. V prípade, ak bol Úver poskytnutý
    na kúpu viacerých Tovarov a/alebo Služieb a Klient využil
    svoje právo a odstúpil len od jednej Kúpnej zmluvy, tak dochádza
    len k čiastočnému zániku Zmluvy medzi Klientom a Bankou vo
    výške príslušnej Kúpnej ceny z Kúpnej zmluvy, od ktorej Klient
    odstúpil.
    7.4. Ak došlo k zániku Zmluvy a Klient vrátil Tovar Sprostredkovateľovi
    alebo v prípade Služby nedošlo k poskytnutiu Služby Sprostredkovateľom,
    Sprostredkovateľ a Banka si navzájom vysporiadajú
    vrátenie poskytnutých peňažných prostriedkov bez účasti Klienta.
    7.5. Nároky z Kúpnej zmluvy si uplatňuje Klient priamo u Sprostredkovateľa.
    V prípade, ak nebude nárok Klienta ani po uplatnení
    všetkých zákonných prostriedkov na dosiahnutie nápravy zo
    strany Sprostredkovateľa uspokojený, má Klient právo uplatniť si
    svoj nárok voči Banke.
    7.6. Ak Zmluva zanikla a ak Klient uhradil peňažné prostriedky Banke
    pred zánikom Zmluvy a oznámil Banke písomne alebo na inom
    trvanlivom médiu dostupnom Banke zánik Zmluvy z dôvodu odstúpenia
    od Kúpnej zmluvy, Banka je povinná mu tieto peňažné
    prostriedky vrátiť najneskôr do 14 kalendárnych dní po doručení
    tohto oznámenia.
    7.7. Klient má právo kedykoľvek počas doby trvania Zmluvy splatiť
    pred dohodnutou lehotou splatnosti poskytnutý Úver alebo vykonať
    Mimoriadnu splátku. Klient sa zaväzuje oznámiť zámer predčasne
    splatiť Úver alebo realizovať Mimoriadnu splátku na Obchodnom
    mieste alebo písomne s úradne overeným podpisom
    Klienta. V prípade, ak podpis Klienta na písomnej žiadosti nebude
    úradne overený, je Banka oprávnená vykonať všetky potrebné
    kroky smerujúce k overeniu totožnosti Klienta. Klient je povinný
    uhradiť úrok vzniknutý len za časové obdobie od poskytnutia
    Úveru do jeho splatenia.
    7.8. Klient je oprávnený kedykoľvek požiadať Banku o vydanie potvrdenia
    na účely posúdenia následkov predčasného splatenia
    Úveru alebo realizácie Mimoriadnej splátky. Banka sa zaväzuje
    na základe požiadavky Klienta vystaviť potvrdenie v rozsahu údajov
    a spôsobom uvedeným v zmysle Zákona o spotrebiteľských
    úveroch a vydať ho Klientovi bezodkladne, v zložitých prípadoch
    najneskôr do 7 pracovných dní od prijatia žiadosti Klienta. Ak
    po vydaní potvrdenia nedôjde k predčasnému splateniu Úveru
    alebo k realizácii Mimoriadnej splátky, Banka má nárok na úhradu
    účelne vynaložených nákladov v súvislosti s vydaním potvrdenia.
    V prípade predčasného splatenia úveru alebo Mimoriadnej
    splátky sa Klient zaväzuje zaplatiť poplatok za predčasné splatenie
    úveru alebo Mimoriadnu splátku vo výške podľa aktuálne
    platného Cenníka, resp. Zmluvy.
    7.9. V prípade realizácie Mimoriadnej splátky má Klient právo sa
    rozhodnúť, či v dôsledku realizácie Mimoriadnej splátky dôjde
    k skráteniu lehoty splatnosti Úveru pri zachovaní Splátky, alebo
    5
    dôjde k zachovaniu dohodnutej lehoty splatnosti Úveru so znížením
    Splátky. Ak sa Klient a Banka nedohodli a ani Klient neurčil
    inak, tak platí, že realizácia Mimoriadnej splátky má za následok
    skrátenie lehoty splatnosti Úveru pri zachovaní výšky mesačných
    Splátok, o čom sa Banka zaväzuje Klienta písomne informovať.
    7.10. Ak Klient zrealizuje Mimoriadnu splátku, má právo súčasne alebo
    následne požiadať Banku o vydanie potvrdenia vo vzťahu k zostávajúcej
    výške nesplateného Úveru. Banka sa zaväzuje na základe
    žiadosti Klienta vydať potvrdenie v zmysle Zákona o spotrebiteľských
    úveroch bezodkladne, v zložitých prípadoch najneskôr
    do 7 pracovných dní od prijatia žiadosti Klienta.
    7.11. Banka v prípade, ak Klient neprejaví svoju vôľu poskytnutý Úver
    predčasne splatiť alebo vykonať Mimoriadnu splátku v zmysle
    bodov 7.7 až 7.10 týchto Obchodných podmienok, je oprávnená
    sumu prevyšujúcu dohodnutú výšku Splátky vrátiť Klientovi.
    7.12. Klient, ktorý úplne splatí Úver pred lehotou splatnosti, je oprávnený
    požiadať Banku o vydanie potvrdenia preukazujúceho skutočnosť,
    že Úver bol splatený. Žiadosť Klienta nemusí mať písomnú
    formu. Banka je povinná vydať Klientovi potvrdenie v rozsahu
    a spôsobom uvedeným v § 16 ods. 8 Zákona o spotrebiteľských
    úveroch bezodkladne, v zložitých prípadoch najneskôr do siedmich
    pracovných dní od prijatia žiadosti Klienta.
    7.13. Potvrdenie podľa predchádzajúcich bodov musí mať písomnú
    formu a Banka je povinná vydať Klientovi potvrdenie v listinnej
    podobe alebo na inom trvanlivom médiu, ktoré je Klientovi dostupné.
  2. NÁSLEDKY NESPLÁCANIA ÚVERU
    8.1. Úrok z omeškania: Banka je oprávnená v prípade omeškania
    s úhradou jednotlivých Splátok uplatniť si aj úrok z omeškania.
    Výška úroku z omeškania je určená v súlade s nariadením vlády
    č. 87/1995 Z. z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia Občianskeho
    zákonníka.
    8.2. Vyhlásenie okamžitej splatnosti Úveru: Banka je oprávnená
    v prípade riadneho a včasného nesplácania Splátok žiadať
    od Klienta zaplatenie celej pohľadávky pred dátumom konečnej
    splatnosti Úveru, ktorá sa stane okamžite splatnou (vyhlásiť
    okamžitú splatnosť Úveru), ak je Klient v omeškaní s úhradou
    jednej Splátky alebo čiastočného plnenia jednej Splátky počas
    obdobia dlhšieho ako 3 mesiace, a to za podmienok ustanovených
    v § 53 ods. 9 a § 565 Občianskeho zákonníka.
    8.3. Vymáhanie a postúpenie pohľadávky: Banka je oprávnená
    vymáhať pohľadávku Banky voči Klientovi prostredníctvom splnomocnených
    tretích osôb a účtovať Klientovi náklady súvisiace
    s vymáhaním pohľadávky Banky. Banka je tiež oprávnená postúpiť
    pohľadávku Banky voči Klientovi inému veriteľovi za podmienok
    ustanovených v § 17 Zákona o spotrebiteľských úveroch.
    8.4. Zasielanie upomienok: Banka sa zaväzuje informovať Klienta
    o tom, že nedošlo k splateniu Splátky dohodnutej v Zmluve v lehote
    jej splatnosti, písomne alebo formou krátkej textovej správy
    (SMS), a to najneskôr do 15 dní odo dňa splatnosti tejto Splátky.
  3. ZMENA ÚDAJOV A ÚMRTIE KLIENTA
    9.1. Banka si vyhradzuje právo aktualizovať údaje o Klientovi v rozsahu
    údajov zapísaných v registri fyzických osôb (ďalej len „RFO“)
    v zmysle zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov
    Slovenskej republiky a registri obyvateľov Slovenskej republiky
    v znení neskorších právnych predpisov, najmä údaje o zmene
    titulu, mena a priezviska, adresy trvalého pobytu a údajov týkajúcich
    sa dokladu totožnosti, za predpokladu, že sú tieto údaje
    o Klientovi k dispozícii v RFO. Údaje o Klientovi aktualizované
    v zmysle predchádzajúcej vety považujeme za úplné a zodpovedajúce
    skutočnosti, kým nie je preukázaný opak. Za nesprávnosť
    údajov o Klientovi aktualizovaných v zmysle predchádzajúcej
    vety Banka nenesie zodpovednosť. Klient je naďalej povinný Banku
    bezodkladne informovať:
  • o zmene v údajoch alebo dokumentoch, ktoré Banke
    oznámil alebo predložil, najmä o zmene mena, priezviska,
    adresy trvalého pobytu alebo iného pobytu alebo inej
    podstatnej skutočnosti. V tejto súvislosti je Klient súčasne
    povinný Banke predložiť originál alebo úradne osvedčenú
    kópiu dokladu preukazujúceho takúto zmenu.
  • o zmene korešpondenčnej adresy, telefónneho čísla,
    emailovej adresy, na ktorú Banka doručuje Klientovi informácie
    alebo písomnosti.
  • o výmene, strate, alebo odcudzení dokladu totožnosti.
    9.2. Akúkoľvek zmenu podľa bodu 9.1 zohľadní Banka najneskôr
    nasledujúci deň odo dňa, kedy Banka informáciu získala, resp.
    Banke bola informácia o zmene údajov doručená. Pre Banku sú
    vždy záväzné posledné údaje o Klientovi, ktoré boli Bankou aktualizované
    podľa údajov z RFO, resp. ktoré Klient oznámil Banke
    v súlade s týmito Obchodnými podmienkami.
    9.3. Korešpondenčná adresa uvedená v žiadosti o úver sa v súlade
    s dojednanými podmienkami doručovania uplatní rovnako vo
    vzťahu k všetkým uzatvoreným bankovým produktom a službám
    poskytovaným Bankou. Ak nie je v Zmluve dohodnuté inak, voľba
    odlišných korešpondenčných adries vo vzťahu k jednotlivým
    bankovým produktom a službám Klienta nie je možná a akákoľvek
    zmena korešpondenčnej adresy vykonaná po úspešnej
    Autentifikácii Klienta vyvolá zmenu korešpondenčnej adresy
    vo vzťahu k všetkým existujúcim produktom a službám Klienta
    v rámci Banky.
    9.4. V prípade, ak má Banka hodnoverne preukázané úmrtie Klienta,
    najmä na základe originálu alebo úradne osvedčenej kópie dokladu
    preukazujúceho túto skutočnosť, alebo z údajov dostupných
    z RFO, Banka najneskôr nasledujúci bankový deň po hodnovernom
    preukázaní úmrtia Klienta zablokuje a zruší Službu
    Nonstop banking a/alebo VÚB Online banking zosnulého Klienta.
    Smrťou Klienta sa povinnosti vyplývajúce zo zmluvného záväzku
    stávajú súčasťou dedičského konania a prechádzajú na dedičov
    zosnulého Klienta.
  1. DORUČOVANIE, KOMUNIKÁCIA A VYHLÁSENIA
    10.1. Komunikácia medzi Bankou a Klientom prebieha v slovenskom
    jazyku. Používanie iného jazyka je možné iba po vzájomnej dohode
    Banky a Klienta.
    10.2. Banka upozorňuje Klienta, že prenos informácií prostredníctvom
    telefónu, SMS a elektronickej pošty (nezabezpečenej šifrovaním)
    nie je bezpečným komunikačným prostriedkom. K obsahu takto
    prenášaných správ môžu získať prístup neoprávnené osoby. Z
    povahy týchto komunikačných prostriedkov nie je v možnostiach
    Banky ani poskytovateľa elektronických komunikačných služieb
    zabrániť neoprávnenému prístupu.
    10.3. Banka doručuje písomnosti na poslednú oznámenú adresu Klienta
    osobne na Obchodnom mieste, poštou, kuriérom, elektronicky
    (vrátane Služieb Nonstop Banking a VÚB Online Banking), alebo
    iným vhodným spôsobom, ktorý umožní Klientom oboznámiť sa
    s doručovanou písomnosťou. V prípade potreby ale môže Banka
    využiť na doručovanie aj inú, Banke známu adresu Klienta. Ak nie
    6
    je dohodnutý spôsob doručovania pre konkrétnu písomnosť medzi
    Bankou a Klientom, Banka zvolí vhodný spôsob jej doručenia.
    10.4. Písomnosť adresovaná Kientovi, sa považuje za doručenú, ak nie
    je preukázaný iný deň doručenia:
    a) dňom, keď Klient prevzal alebo odmietol prevzatie, ak je
    písomnosť doručovaná osobne alebo kuriérom,
    b) desiatym pracovným dňom, ak je písomnosť odoslaná poštou
    obyčajne,
    c) deň po jej odoslaní, ak je písomnosť zaslaná prostredníctvom
    e-mailu alebo SMS, alebo prostredníctvom Služby
    Nonstop banking a VÚB Online Banking, ak nie je preukázaný
    iný deň doručenia.
    10.5. Ak Banka odošle zásielku na poslednú Klientom riadne oznámenú
    adresu, písomnosť sa považuje za doručenú aj vtedy, ak sa
    vráti ako nedoručiteľná, v prípade ak sa nepreukáže niečo iné.
    10.6. V súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ)
    č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných
    údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje
    smernica 95/46/ES (“Všeobecné nariadenie o ochrane údajov”),
    Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene
    a doplnení niektorých zákonov, v zmysle Zákona o bankách
    a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj iných príslušných
    právnych predpisov je Banka oprávnená spracúvať osobné
    údaje Klienta aj bez jeho súhlasu. Účelom spracovania je najmä
    overenie totožnosti Klienta, a zistenie majetkových pomerov
    Klienta, ponuka, uzatváranie, vykonávanie, a dokumentovanie
    obchodov, a ďalej ochrana práv a oprávnených záujmov Banky
    v rozsahu podľa príslušných všeobecne záväzných právnych
    predpisov a platných interných predpisov. Zoznam alebo okruh
    sprostredkovateľov v zmysle Všeobecného nariadenia o ochrane
    údajov je spolu s bližšími informáciami o spracúvaní osobných
    údajov zverejnený na Webovom sídle.
  2. JEDNOSTRANNÁ ZMENA
    11.1. Banka si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť Zmluvu vrátane
    týchto Obchodných podmienok z vážnych objektívnych dôvodov.
    Za vážne objektívne dôvody sa považujú vecné a nezávislé dôvody
    spočívajúce najmä:
    a) v zmene právnych predpisov s dopadom na poskytovanie
    spotrebiteľských úverov zo strany Banky;
    b) v zmene na finančnom alebo bankovom trhu objektívne
    spôsobilej ovplyvniť poskytovanie spotrebiteľských úverov
    zo strany Banky;
    c) v zmene technických, informačných a bezpečnostných
    možností objektívne ovplyvňujúcich možnosti poskytovania
    spotrebiteľských úverov zo strany Banky;
    d) v medziročnej zmene miery inflácie potvrdenej Štatistickým
    úradom Slovenskej republiky alebo v zmene indexu reálnej
    mesačnej mzdy podľa oficiálnych údajov Štatistického úradu
    Slovenskej republiky ovplyvňujúcej poskytovanie spotrebiteľských
    úverov (ďalej len spoločne „Zmena“).
    11.2. Banka si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť Zmluvu, vrátane
    týchto Obchodných podmienok, ak je to v prospech Klienta.
    11.3. Banka si vyhradzuje právo z vážneho objektívneho dôvodu jednostranne
    zmeniť Cenník a úrokové sadzby.
    11.4. Banka sa zaväzuje o Zmene a jej dôvodoch písomne informovať
    Klienta spôsobom a v lehote stanovenej podľa právnych predpisov
    spolu s určením jej platnosti a účinnosti. V prípade, ak sa
    zmena týka len úrokovej sadzby Úveru, tak sa Banka zaväzuje informovať
    Klienta najneskôr 15 dní pred nadobudnutím účinnosti
    tejto zmeny. V prípade, ak je Klient Zmenou dotknutý, má právo
    vyjadriť nesúhlas so Zmenou, ktorý spolu s výpoveďou musí
    doručiť Banke v lehote najneskôr deň pred navrhovaným dňom
    účinnosti Zmeny. Ak na strane Klienta vystupuje viacero účastníkov,
    tak nesúhlas musia vyjadriť všetci účastníci. V prípade, ak
    Klient neprejaví svoj nesúhlas v zmysle tohto bodu Obchodných
    podmienok, platí, že táto Zmena sa na Klienta vzťahuje.
    11.5. V prípade uplatnenia práva vypovedať Zmluvu je Klient povinný
    Banke uhradiť pohľadávku do lehoty určenej v písomnom oznámení.
    11.6. Banka je oprávnená dopĺňať tieto podmienky z dôvodu zavedenia
    nových služieb v oblasti spotrebiteľských úverov. Banka sa
    zaväzuje informovať o doplnení týchto Obchodných podmienok
    Klienta Zverejnením minimálne 1 kalendárny deň pred nadobudnutím
    účinnosti.
  3. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    12.1. Orgánom dohľadu nad dodržiavaním povinnosti Banky v zmysle
    Zákona o spotrebiteľských úveroch je Národná banka Slovenska,
    so sídlom Imricha Karvaša 1, 813 25 Bratislava.
    12.2. Klient sa podpísaním Zmluvy zaväzuje bezodkladne informovať
    Banku o všetkých zmenách, ktoré nastali v právnom postavení
    Klienta, najmä zmeny priezviska, adresy miesta trvalého pobytu,
    kontaktných telefónnych čísel, oprávnenia konať, pričom najneskôr
    zároveň s oznámením takýchto zmien predloží Banke aj doklad
    osvedčujúci vykonanie takejto zmeny.
    12.3. Zmluva sa stáva platnou a účinnou dňom jej podpísania posledným
    účastníkom zmluvného vzťahu.
    12.4. Banka informuje Klienta o možnosti alternatívneho riešenia sporov
    prostredníctvom subjektov alternatívneho riešenia sporov,
    ktoré sú oprávnené riešiť spory vzniknuté zo Zmluvy alebo v súvislosti
    s ňou. Klient je oprávnený využiť možnosť alternatívneho
    riešenia sporov a vybrať si príslušný subjekt alternatívneho riešenia
    sporov, podľa svojej voľby. Podmienky alternatívneho riešenia
    sporov, práva a povinnosti Banky a Klienta ako strán alternatívneho
    riešenia sporov, sú upravené v zákone č. 391/2015 Z. z.
    o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
    niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zoznam
    subjektov alternatívneho riešenia sporov sprístupňuje na svojom
    webovom sídle Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky.
    Na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky
    (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-
    riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-
    riesenia-spotrebitelskych-sporov-1) Klient nájde aj
    bližšie informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia
    sporov a o podmienkach, na základe ktorých sa na tento subjekt
    môže obrátiť.
    12.5. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňom ich zverejnenia
    a účinnosť dňa 1. 6. 2023
Návrat hore